EST

Lihakool

4 toidutrendi, mille jätkumises võib kindel olla

Rakvere brändijuhi Triin Lõokese sõnul figureerivad Eesti kaupluselettidel üha jõulisemalt tooted, mis valmivad kiirelt ilma erilise kokandusliku pingutuseta, pakuvad maailma maitsetest tulvil elamust ka koduköögis ning kõnetavad terviseteadlikku tarbijat.

Tänapäeva tarbijad hindavad oma aega üha enam ning eelistavad mugavaid valmistooteid, mistõttu on praetoodete kategooria lähiaastatel tugevas kasvutrendis, kasvades aastas 15%. „Toidutööstus on äärmiselt kiiresti arenev valdkond, kus tuleb hoida kätt pulsil nii tarbijasoovide kui toidutrendide osas. Kuna inimesed muutuvad üha teadlikumaks toiduainete ja nende komponentide tervislikkusest ning soovivad kiire elutempo juures ka argiõhtutel üllatada oma pere erilisi maitseelamusi pakkuvate roogadega, tuleb toidutootjatel üha enam järgida tarbijate soove,“ sõnas Lõoke. Rakvere brändijuht räägib täpsemalt trendidest, mis on jõudnud Eesti toiduturule ja mille kadumist ei ole lähiajal oodata.

1. Tervislikud valikud teadlikule tarbijale

Inimesed on aina teadlikumad tervisest ja soovivad, et ka valmistoit toetaks nende elustiili ja toiduvalikuid. Paljude tarbijate jaoks tähendab see ennekõike seda, et toidus ei tohi olla kunstlikke lisaaineid, säilitusaineid, samuti peab see sisaldama võimalikult vähe soola.
Lõokese sõnul peavad tööstused üha rohkem mõtlema ka sellele, kuidas anda tootele rohkem terviseväärtust erinevate lisanditega nagu näiteks köögiviljad ja seemned. Tema sõnul aitavad tööstused selliste toodetega tarbijatel, eriti aga köögiviljade suhtes mõnevõrra tõrksamatel lastel, järgida Tervise Arengu Instituudi kavalat taldrikureeglit – pool taldrikust olgu alati kaetud köögiviljade ja salatiga, veerand riisi või kartuliga ning ülejäänud mõne valguallikaga nagu liha. Just sellepärast näeme me nii pagaritoodetes kui ka lihalettidel järjest enam variante, kus köögiviljad on põhitootesse segatud. Näiteks Rakvere ise tõi alles hiljuti turule toorjuustu-peeditäidisega sea-ja veiselihataskud, mille täidis sisaldab 50% peeti.

2. Kiiresti ja vähese vaevaga valmivad road

„Inimesed väärtustavad üha enam aega pere ja sõprade seltsis ega soovi pärast pikka tööpäeva toiduvalmistamisele kulutada rohkem kui pool tundi ning see peaks olema iga tootja eesmärk uute ja innovaatiliste toitude väljatöötamisel,“ rääkis Lõoke. Brändijuhi sõnul teevad eelküpsetatud ja teised mugavalt valmivad road hetkel tõelist võidukäiku. Üha kiiremaks muutuv elutempo paneb inimesed otsima kiirelt valmivaid, ent tervislikke toidukordi. Kui parasjagu ei kasutata toidukullerit, siis otsitakse mugavat lahendust poelettidelt. Tootjad peavad üha enam panustame sellesse, et tootevalikus oleks nii argisemaid kui ka pidulikke ahjuroogasid, mille valmistamiseks piisab vaid paki ahju pistmisest. Olgu selleks eelküpsetatud liharoog või figuurisõbralik pajaroog köögiviljadega, millega kaasas ka sobiv lisand näiteks riisi kujul.

3. Maailma maitsed koduköögis

Eestimaalaste suurenev reisikirg viib reisisellid erimaade kööke ja uusi maitseid avastama, mida jäädakse tihti ka koju naastes igatsema. Kuigi kodumaa restoranid pakuvad erinevate maailmajagude maitseid, soovivad inimesed ka koduköögis või aiapeol äratada ellu mälestusi möödunud reisidest või avastada uusi maitseid. Olgu selleks ameerikapäraselt tammesuitsune ja tomatine barbecue-liha, indiapärastest maitsetest tulvil tikka marinaadis kanaliha või Aasiale iseloomulikult mahedalt vürtsikasse kookose, küüslaugu ja ingveri kuube rüütatud kanafilee. „Tarbijad on muutunud teadlikumaks ka erilisemate maitsekombinatsioonide osas, on valmis avastama ja katsetama ning soovivad tuua vaheldust traditsioonilistele lemmikutele,“ sõnas Lõoke.

4. Ökoloogilise jalajälje vähendamine

Tänapäeva tarbijale on tähtis ökoloogilise jalajälje vähendamine ja selles osas vaadatakse ka tootjate poole. Inimesed valutavad üha enam südant toidujäätmete tekkimise pärast ja sellega seisavad silmitsi just väikesed leibkonnad. Toiduvalmistamiseks soetavad nad koostisosad, mis neil ära ei kulu või valmib liialt suur kogus toitu, mis paratamatult järgi jääb. „Tootjate ülesandeks on siinkohal luua mugavalt pakendatud terviklikke õhtusööke ühe- või kaheliikmelistele perekondadele. See võimaldab lihtsa vaevaga valmistada õhtusöök, mis garanteeritult otsa saab ning aitab seeläbi vältida koostisosade järele jäämist ja hilisemat riknemist,“ sõnas Lõoke.